tiistai 17. kesäkuuta 2014

ei ainakaan päiväkotiin..


Siivoillessani löysin kansion, jossa olin koonnut yhteen kaikki opintoni (amk) ja pohtinut elämääni opiskelujen aikana ja niiden jälkeen. Eräässä kohdassa kerroin olleeni työharjoittelussa päiväkodissa ja sitä, kuinka vieras maailma se minulle oli. Lopuksi olin kirjoittanut aika monta riviä siitä, etten tule koskaan päiväkotiin töihin menemään ja olin onnellinen, että tajusin ettei päiväkoti ole ollenkaan oma paikkani. Kyllä nauratti! Viimeiset reilu viisi vuotta päiväkodissa töissä olleena minusta tuntuu, että se sittenkin saattaisi olla oma paikka, vaikka välillä epäilen asiaa. Tiedättekö, on niitä jotka oikein syntyvät päiväkodin tädeiksi ja sitten on meitä muita ;) Kaikesta huolimatta tykkään työstäni todella paljon ja olen löytänyt ihanan työpaikan ihanilla työkavereilla ja ei oikeastaan ole kovin montaa päivää, etten töihin ihan mielelläni lähtisi. Toki olisi välillä kiva nukkua pitkään tai olla tekemättä mitään, mutta noin muuten koen olevani onnellinen siitä, että olen löytänyt mukavan työpaikan. Töissä kumminkin ollaan aika monta tuntia vuodessa. Varmasti jokaisella on aikoja, että oma työ ei tunnu niin mukavalta ja sitä omaa paikkaa pohtii. Minäkin, kohta 33- vuotias (lauantaina!) en edelleenkään ole aivan varma, mitä tulevaisuudessa tulen tekemään. Voi olla, että huomaan seisovani samalla päiväkodin pihalla vielä 10- vuoden jälkeen tai sitten olen jossain ihan muualla. Sen aika näyttää.

Työjuttuja näin loma jo mielessä. Kuvituksena lapsista ihanin ;)

Mukavaa tiistaita. Me oltiin siskon kanssa shoppailemassa ja sain tietokoneen takaisin, kiva päivä!

Ruut

12 kommenttia:

  1. Mä olen tehnyt varmaan kaiken mitä olen joskus manannut, että en IKINÄ tekisi! Musta ei esim. IKINÄ pitänyt tulla ylioppilasta, eikä ainakaan visualistia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei pitäis koskaan vannoa mitään :) Mulla on kyllä vielä monta muutakin asiaa, mitä en koskaan tee ja ainakin vielä tänään toivon, että en tule tekemäänkään ;)

      Poista
  2. Mustakaan ei ikinä pitänyt tulla opettajaa. Eikä varsinkaan ruotsin maikkaa yläkouluun. Hups.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä kans paha. Kuka nyt vapaaehtoisesti haluaa olla se yläkoulun ruotsin maikka!! :)

      Poista
  3. En osannut kuvitella itseäni nykyiseen ammattiini. Nykyään tuntuu että tämä on just oikea. Minusta piti tulla just se päiväkodin täti. Töissä päiväkodissa olen ollutkin, mutta kun omat lapset sai niin ajatus muuttui. Minulla on pari kaveria, jotka ovat töissä päiväkodissa ja ovat kuin tehdyt siihen ammattiin. Nämä kaverit ovat lasteni suosiossa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se vaan mieli muuttuu ja ihminen kai myös :)

      Poista
  4. Elämä on niin ihmeellinen.. :) Mukavaa, että olet löytänyt mieluisen työn, se on suuri asia!

    VastaaPoista
  5. Musta piti tulla opettaja mutta tulikin lastentarhanopettaja :)

    VastaaPoista
  6. Musta piti tulla isona kampaaja tai kukkakauppias! :D Mutta päiväkodin tätinä olen ollut nyt jo 6 vuotta ja olen tykännyt kovasti!

    VastaaPoista