keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Ostoksilla apteekissa

Tuntuu etten nykyään käy ostoksilla kuin kirpputorilla tai apteekissa :)  Tosin hyviä löytöjä voi tehdä molemmista ;)  Vitamiineja aloin syömään talvella sairasteltuani todella paljon. Hammastahnan olen muutenkin ostanut apteekista jo pitkän aikaa. Yotuel- hammastahnaa kokeilen nyt ensimmäisen kerran. Kohta (tai no vasta syksyllä) se on taas vuosi kulunut edellisestä käynnistä hammaslääkärissä! Minullahan olikin tuossa välillä taukoa sen yli 10- vuotta!! Pelkään kuollakseni hammaslääkäriä ja olin sitä vältellyt hyvin pitkään. Kävin välillä testaamassa pelkoani menemällä jonkun mukaan sinne, mutta lähdin jo odotushuoneesta pois. Viime syksynä olin jotenkin "rohkealla mielellä" yhtenä päivänä ja varasin ajan yksityiseltä hammaslääkäriltä. Ei yhtään reikää ja vain vähän hammaskiveä ja nykyään minulle tulee vuosittain kutsu kotiin tarkastuksiin :) Onko siellä muita samasta pelosta kärsiviä?

 Maitohappobakteereista minulla oli viimeksi samalta merkiltä vadelman makuisia ja niistä en oikein tykännyt, mutta nuo omenat maistuvat hyviltä! Käsidesi matkalle mukaan.. Ehkä näillä taas vähän aikaa pärjää :)

Kumminkin näitä purkkeja enemmän uskon terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan, mutta koska en niitä tänä vuonna ole niin hyvin pystynyt toteuttamaan oli pakko ottaa käyttöön järeämmät aseet. Oma terveys on kyllä tärkeä asia! Sairasteluni vaikutti niin moneen asiaan ja koko yleiskuntoon tuntuvasti ja tuntui, että mielikin oli silloin apeampi. Siksi olenkin nyt nauttinut siitä, että voin ja minulla on voimia urheilla, ulkoilla syödä ja tehdä kaikenlaista (ja varmasti minun tuurillani kun näin kirjoittelen niin kohta olen kipeä).

Voikaahan hyvin!

Ruut



4 kommenttia:

  1. PELKÄÄN ja hammaslääkäri on varmaan ainut paikka, missä olen aikuisiällä vollottanut julkisesti (haluut varmaan hirveesti tulla myös mun mukaan?) Mulla on aika taas parin viikon päästä, rupeen viimeistään ens viikonloppuna jo panikoimaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja mä panikoin jo nyt tulevaa syksyä.. ehkä joku pv keksitään joku keino, ettei pelota enää niin kovasti :)

      Poista
  2. Minä kammoan hammaslääkäreitä. Viime vuoden lopussa kävin taas parin vuoden tauon jälkeen, ja niinhän siitä poiki lisäkäyntejä vaikka kuinka monta.. On se yhtä piinaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no joo, itse selvisin vähällä kun ei tarvinnu enää uudestaan mennä kun vasta vuoden päästä, mutta kamalaa se on silti!

      Poista